"Działania CSR – idealna integracja wielu środowisk"

31.08.2017

Działania z zakresu CSR (czyli z ang. Corporate Social Responsibility – Społeczna Odpowiedzialność Biznesu), który podejmują firmy nie są działaniami przynoszącymi natychmiastową korzyść. Słusznie zatem są one postrzege jako długofalowy proces, którego beneficjentem jest nie tylko społeczność ale także przedsiębiorstwo wraz z jego pracownikami. Zyskuje na tym kultura organizacyjna przedsiębiorstwa, tworzona na fundmentach partnerstwa, odpowiedzialności, zaufania i współpracy

Realizacja projektów CSR wpływa na całe funkcjonowanie organizacji, zwiększając standardy pracy z klientami oraz między samymi pracownikami. Firma może zatem wejśc w stan zrównoważonego, stabilnego rozwoju oraz tworzyć i pielęgnować wypracowany kapitał bez granic. Wspomniana stabilność wiąże się również z odpornością na występowanie sytuacji kryzysowych oraz umiejętnością radzenia sobie z nimi.

To tylko niektóre z przykładów zalet wynikających z angażowania pracowników w działania z zakresu CSR, jednak nie są one możliwe do zrealizowania bez odpowiednio zastosowanej strategii. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu powinna być zaadopotowana do głównych funkcji przedsiębiorstw, mając przy tym pełne popracie i czynne zaangażowanie zarządu. Gwarantuje to nie tylko wsparcie finansowe realizowanych przedsięwzięć, lecz także zgodność celów społecznych z biznesowymi. Gwarantuje to także ciągłośc działań, uzależniając ich skalę od potrzeb biznesowych oraz budżetu. Dzięki temu aktywność w ramach CSR nie jest traktowana jako jednorazowy wysiłek, lecz właśnie jako strategia. Podjeście strategiczne wymaga z kolei planowania, stworzenia standardów, wdrożenia oraz monitorowania efektów. W budowaniu własciwej strategii, nie możemy też zapominac o oddolnych inicjatywach pracowników, powinniśmy pozwolić ludziom zgłaszać projekty i działać w ramach ich realizacji. Ostatnim komponentem wartym wspomnienia jest wytrwałość, rozumiana jako konsekwencja w działaniu i branie odpowiedzialności za zrealizowanie publicznie ogłoszonych zobowiązań. Skutki niewywiązania się z obietnic mogą być bowiem o wiele bardziej szkodliwe niż przesunięcie działań w czasie. Wyżej wymienione wyzwania i trudności nie są jednak argumentem, dla którego działania z zakresu CSR nie powinny być realizowane w przedsiębiorstwach. Ilość oraz różnorodność korzysći z właściwie przeprowadzonych kampanii wydają się być wystarczającym argumentem ku temu, aby podobne praktyki dalej stosować.

Parasol działań objętych pojęciem CSR jest bardzo duży, od wolontariatu pracowniczego do współpracy międzysektorowej, której przykładem jest Poland Business Run – inicjatywa, której założeniem była integracja biznesu, społeczności i miast. W 2012 roku pobiegł Kraków, a sześć lat później mamy 8 miast w całej Polsce. Biegamy – pomagamy!

Autor : Michał Kopeć, UBS

Organizator

Sponsor Strategiczny

Partnerzy Medialni

Partnerzy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności.

Klikając "Kontynuuj" poniżej potwierdzasz, że zapoznałeś się z powyższą informacją.